Nufnang

Pengikut

Jumaat, 14 Mei 2010

Mengatasi senggugut

Senggugut memang menyakitkan,untuk mengatasinya anda boleh mencuba cara berikut:

- Ambil segenggam halia/jahe ditumbuk lumat. Masukkan halia tadi ke dalam segelas air suam,apabila halia sudah mendap,minumlah air tadi didahilui dengan selawat 3 kali.
insyaAllah senggugut akan hilang.

- Anda boleh juga menggunakan cara ini,ambil dua ketul/potong ibu kunyit,parut dan kisar/blender,perah airnya.Campurkan dengan sedikit asam jawa. Kemudian minum,buat 2 atau 3 kali InsyaAllah senggugut akan hilang.

Melancarkan perjalanan haid.

Rebus daun gelenggang kecil bersama daun dan akar tutup bumi(sejenis rumput yang daunnya halus),kalau tidak tahu seeloknya jgn dicuba,nanti salah herba lain pula jadinya. Amalkan minum airnya 3 kali sehari. Perjalanan haid anda akan normal pada hari pertama anda mengamalkannya.Wallahua'lam....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 ulasan:

  1. Kat sini Ina nak kongsi dengan wanita2(lelaki tak boleh)… kepada anda yang ada senggugut, boleh cuba pad herba Avail. Dah ramai yang try dah memang berkesan menghilangkan senggugut…
    boleh baca pasal pad herba nie kat http://www.goavail.com/pad-herba-fc-bio-sanitary-pad/

    Kalau ada soalan & nak beli, boleh tanya saya.

    Terima kasih.

    Ina Mamat

    BalasPadam
  2. sy dh menggunakan 3 tahun pad avail tp xbrkesan lgsung..mgkin brgntung kpd badn seseorg.

    BalasPadam
  3. Cba plak petua kat atas tu....insyaAllah berkesan ramai yg dah cuba terutama ramuan ibu kunyit tu...

    BalasPadam
  4. ibu kunyit pun xknl sy mcm mna nk kisar..ihhiihih

    BalasPadam
  5. Sy kalau senggugut mst skit habis dri pinggang smp tumit kaki..rase lenguh sgt..skt perut nyer xyh cter la...rasa cm nk golek2 je dlm opis..seksa sgt....ubt klinik laa penahannya...kalau xde ubt kinik..sapu myk panas...huhuhu

    BalasPadam