Nufnang

Pengikut

BE DAN SNE RAHSIA KECANTIKAN PARA ARTIS

BE DAN SNE RAHSIA KECANTIKAN PARA ARTIS
5 FAKTOR UTAMA - KEKAL MENAWAN ARTI KATA SEBENAR. 1. Kecerahan Kulit - kulit kemerah-merahan 3. Memperbaiki Gen - menghalang sakit keturunan 4. Metabolik - Metabolisma stabil 5. Anti-Pengoksidaan - awet muda 6. Menganjalkan kulit luaran dan dalaman dan mencantikkan payudara..SMS/WHATSAP/LINE/WECHAT SUKMA 012-3950371

Selasa, 11 Mei 2010

Petua menghilangkan parut jerawat

Melembabkan muka.

Tumbuk lumat beberapa kelopak kobis,dapatkan perahan airnya dan campur dengan sesudu madu lebah.
Sapukan pada kulit muka. Hasilnya kekeringan pada kulit muka akan hilang dan wajah anda juga akan semakin segar,lakukan selalu.

Menghilangkan parut dimuka.



Ambil beberapa tongkol jagung muda,tumbuk lumat.
Sapukan keseluruh muka yang berparut atau calar.
Biarkan kering lalu cuci dengan air bersih. Dengan cara ini kesan parut akan cepat hilang,terutama
jika parut yang disebabkan oleh penyakit cacar/campak.

Menghilangkan parut jerawat.

Ambil sedikit cekur/kencur,tumbuk dan campurkan dengan bedak sejuk.
Pakai bedak sejuk ini sebelum tidur. Biarkan semalaman,basuh muka dan bilas dengan air suam.
Amalkan selalu hingga nampak hasilnya.

Menghilangkan bintik-bintik hitam dan putih di hidung.



Sapukan putih telur di sekitar kawasan hidung.
Kemudian letakkan selapis tisu atau kapas muka di hidung anda. Biarkan sampai kering,selepas itu tarik tisu tersebut bermula dari bahagian bawah menghala ke atas.
Anda akan dapati bintik-bintik hitam dan putih melekat di kapas tersebut.
Amalkan dua kali seminggu untuk mendapatkan hidung yang bersih.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 ulasan:

  1. cekur 2 ap?

    BalasPadam
  2. Cekur tu macam kunyit tapi ubi dia putih dan wangi...daunnya melekat kat tanah tapi macam daun kunyit, tanya mak mesti tahu...

    BalasPadam
  3. aslmklkum. sy nk tnye skit, sory la soalan nie sbnrnye tkde kene mngena dengan topik di atas. ermm, sukma ade tahu ape2 bahan yang sesuai tak untuk mandi setiap hari dan untuk cuci muka kita. klau sukma tahu ade produk yang tanpa bahan kimia yg berbahaya pun ok juge. rekamen la pd saya. sbb kulit sy nie sensitif sbnrnye, dlu pnah gune produk habes kulit sy, jdi skrg sy brtukar pada bahan2 tradisional . kalau boleh nk cari produk yang bersih tnpa kimia. selalu sy mandi lulur dengan sirih dn beras. tp hnye gunakan 2 kali seminggu. sbb kwn kate jgn pkai hari2 nnti tkut kulit terover lembut then tkut mdah luka. tolong la yer sukm, sy mg tengah buntu skrg,, sy dh serik kene dulu.

    BalasPadam
  4. Kalau kulit over sensitif mcm tu, elok gunakan pencuci muka yang mengandungi bahan semula jadi je. Tanpa bahan kimia seperti mustika puteri (produk mustika ratu tapi khas utk kulit remaja yg lembut)..banyak kat supermarket spt mydin, tpi msa beli tgk manufacturing date dia, jgn terlalu lama tkt simpan terlalu lama nti kurang berkesan...

    Gunakan susu pembersih, pencuci, toner dan krim siang...make up pun ada gak. produk ni ok sebab masa saya remaja dulu inilah yg saya pakai sampai dah beranak pinak...skang ni je tak pakai lagi sbb kulit dan kebal hehe...

    BalasPadam
  5. oh yekew. wahh bagus la sukma nie. jap2. mustika puteri atau mustika ratu?? mutika puteri sy blom tgok lagi barang2 die. tapi produk2 mustika ratu sy dah tgok haritu, sy tgok igredients die ade jgk bahan kimia yg brbahaya, mcm paraben,DEA,alcohol iye hydrocide dan lain2. tgok ilustrasi dpn mg guna bhn2 tradisional tp bile sy bace igredients nye tros x jadi beli. produk mustika puteri sukma pasti tiada bhn kimia?? dan kat mane yer boleh dptkan produk mustika puteri tu? maaf la klau bnyak tnye

    BalasPadam
  6. Bukan mustika ratu, tapi mustika puteri..botol2 dia warna pink bunga2...

    BalasPadam
  7. nak kasi hilang parut gatal di kaki niey cam mne ?

    BalasPadam