Nufnang

Pengikut

BE DAN SNE RAHSIA KECANTIKAN PARA ARTIS

BE DAN SNE RAHSIA KECANTIKAN PARA ARTIS
5 FAKTOR UTAMA - KEKAL MENAWAN ARTI KATA SEBENAR. 1. Kecerahan Kulit - kulit kemerah-merahan 3. Memperbaiki Gen - menghalang sakit keturunan 4. Metabolik - Metabolisma stabil 5. Anti-Pengoksidaan - awet muda 6. Menganjalkan kulit luaran dan dalaman dan mencantikkan payudara..SMS/WHATSAP/LINE/WECHAT SUKMA 012-3950371

Rabu, 9 Februari 2011

Cara menghilangkan pigmentasi/jeragat

Kehadiran pigmentasi/jeragat pada kulit wajah kita memang menimbulkan sedikit ketidak selesaan. Apalagi pada mereka yang amat menitik beratkan penampilan luaran dan dalaman badan kita. Jeragat/pigmentasi biasanya akan tumbuh diwajah wanita ataupun lelaki pada usia 40 an. Tetapi dengan keadaan cuaca sekarang ini semakin ramai yang menghadapi masalah pigmentasi ini walaupun usia baru 20 an.

Untuk mengatasinya, anda mungkin boleh cuba cara-cara dibawah ini :

Cara 1. Campurkan satu sudu besar/sdm air limau nipis, campurkan dengan sedikit susu tepung, sapukan kemuka  biarkan sampai kering lalu dibasuh macam biasa. Ianya baik untuk menghilangkan parut jerawat, jeragat dan kulit muka kusam.
Cara 2. Campurkan oat, susu tepung, gula perang/brown sugar, semuanya sama bahagian. Blender sedikit jangan terlalu lumat, jadikan scrub untuk muka, biarkan sekejab kemudian basuh. Lakukan tiga kali seminggu.

Cara 3. Campurkan lemon jus dengan daun basil/kemangi yang ditumbuk terlebih dahulu. Sapukan kemuka, tunggu hingga kering kemudian basuh.

Cara 4. Ambil almond atau badam, rendam semalaman. Kemudian blender dan campurkan dengan sedikit susu tepung, jadikan scrub muka biarkan sekejap kemudian basuh.

Cara 5. Ambil satu atau 2 sudu jintan hitam, kemudian rebus sampai mendidih. Setelah sejuk gunakan untuk membasuh muka, ianya boleh menghilangkan bintik hitam dan membuat wajah anda cantik alami kalau rajin mengamalkannya.

Cara 6. Ambil cuka, campurkan dengan sedikit air. kemudian sapukan kewajah anda, tunggu sampai kering kemudian basuh. Cara ini juga boleh menghilangkan bintik hitam dan pigmentasi/jeragat.

Cara 7. Ambil kulit oren, blender kering lalu letakkan sedikit air. Gosokkan kemuka, biarkan sekejap selama beberapa minit kemudian basuh.

Cara 8. Ambil sepotong pisang, dan sepotong kecil buah jambu batu. Blender sampai hancur, campurkan dengan sedikit susu tepung, sapukan rata kemuka jadikan masker. Tunggu hingga kering kemudian basuh.

Cara 9. Limau nipis, potong dan sapukan kemuka setiap malam sebelum tidur, tunggu sekejap kemudian basuh. Boleh juga dibiarkan hingga pagi sesekali, keesokannya baru basuh.

Semua cara yang ditunjukkan diatas boleh menghilangkan pigmentasi/jeragat. Yang penting pilihlah yang mana sesuai untuk anda dan rutinlah dalam mengamalkannya insyaAllah berkesan. Jangan lupa menggunakan krim pelindung matahari setiapkali ingin keluar rumah, ini untuk mengelakkan pigmentasi anda menjadi semakin teruk. Elakkan juga kopi, teh, coklat, ais krim, kek, garam masala, (bukan tak boleh langsung tapi janganlah terlalu banyak) dan cosmetik yang mengandungi bahan kimia. 


Tambahkan Vitamin  C dalam diet anda untuk mencantikkan kulit dan menjamin kesihatan organ-organ penting anda.


KEBAIKAN VITAMIN C:
-Berkesan mencerahkan kulit wajah dan badan secara sekata, licin, gebu, berseri

-Mengekalkan kelembapan kulit, menghilangkan bintik2 hitam, memudarkan jeragat dan lingkaran gelap di bawah mata

-Merawat penyakit kulit seperti bisul, ekzema, dermatitis, juga batuk serta demam selesema

-Membasmi bakteria jerawat dan merawat parut

-Anti penuaan dan anti kedut

-Mengatasi masalah resdung dan alahan

-Diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu, fungsi kelenjar 
adrenal, dan juga mengekalkan kesihatan gusi & gigi

-Melindungi sel tubuh daripada kesan-kesan pencemaran, jangkitan serta meningkatkan imuniti

-Membantu mengurangkan tekanan darah tinggi, dan mencegah aterosklerosis

-Melindungi daripada pembekuan darah, lebam, menggalakkan penyembuhan luka dan pengeluaran hormon anti-stress

-Penting untuk penyuburan sel darah putih dan juga bertindak sebagai antihistamin semulajadi yang amat berguna untuk mengurangkan hidung bengkak semasa selesema, dan mengurangkan gejala-gejala lain alergi

-Membunuh bakteria patogenik, yang bertindak sebagai antibiotik yang tidak berbahaya

-Melindungi sel-sel otak dan saraf tunjang, yang sering dirosakkan oleh radikal bebas

-Membantu tubuh menyerap zat besi yang berlebihan, berguna dalam rawatan anemia

-Ia memainkan peranan penting dalam penghasilan hemoglobin dan sel darah merah dan menurunkan paras kolesterol dalam darah

-Merawat jangkitan saluran kencing

-Diperlukan untuk metabolisme asid folik dan vitamin lain

-Dijual hanya oleh pengedar sah sahaja, Jangan takut atau ragu dengan Vitamin ini

Vitamin C adalah jenis sustained released atau pelepasan perlahan-lahan, dalam masa 12 jam. Oleh itu, ia memastikan tubuh kita mendapat bekalan vitamin C yang berterusan.

SANGAT SESUAI UNTUK:
*wanita dan lelaki,umur 12 tahun keatas
*ibu mengandung
*ibu yang menyusukan bayi (menambahkan air susu)
*boleh diambil ketika haid
*mereka yang mengambil supplement kolagen dan glutathione (mengoptimumkan fungsi dan serapan bahan tersebut oleh badan)
*mereka yang mementingkan kesihatan dan kecantikan kulit
*perokok (mengurangkan penyerapan nikotin)
*mangsa kemalangan yang cedera/pembedahan, melecur

Selamat mencuba.....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

28 ulasan:

  1. agaknya mna yg paling sesuai utk jeragat yg teruk?

    BalasPadam
  2. Kalau jeragat tu teruk sangat memang agak susah untuk hilang sepenuhnya, tapi boleh dikurangkan...pilih je salah satu cara diatas yang paling menyenangkan anda....

    Yang penting penjagaan selepas rawatan, jangan lupa pakai sunblok dan makanlah vit a,c,e.secara berterusan...tq

    BalasPadam
  3. boleh hilangkan ea??nak cuba lah..tapi x effect ke lau kulit kering?

    BalasPadam
  4. ambil masa ..kena sabar dan usaha..baru berjaya.

    BalasPadam
  5. agak2 die blh bkesan dlm brape lme? i mean the 1st one..

    BalasPadam
  6. Kalau jeragat yg tebal mmg agak susah nak hlgkan, tpi blh kaburkan dgn petua no 1 kalau wat hari2 dalam 1 bln dah nampak ksn..

    BalasPadam
  7. Kegunaan susu tepung, susu tepung apa ya? Adakah susu tepung anak;susu tepung everyday,anlene

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sume boleh...janji susu tepung.

      Padam
  8. makna nya kebanyakan perawatan untuk penyakit ni di pakai kan campuran asid dan alkali baru dpt dihapuskan. Thanks sebab bagi byk petua berguna..sama mcm petua2 lain yg pernah saya baca(tapi x dibuat sebab malas..) so mmg betul lah semua petua2 ni. Saya kena rajin lah kan! InsyaAllah saya akan cuba..kalau x pigment di muka makin teruk..huhuuu.

    BalasPadam
  9. saya mengalami masalah jeragat yang timbul...mcm mn plak cara nak menghilangkannya....

    BalasPadam
  10. kulit muka saya ok ja sebelum ni..tiba2 naik jeragat tapi sikit jala...rsau nt naik banyakk...kalooo jeragat baru naik sikit..petua no berapa sesuai ye?

    BalasPadam
  11. muka sye adele jeragat ckit2,muka tu kusam petua mane yg paling sesuai ye.....thanks

    BalasPadam
  12. Brkesan ke petua nie??...harap2 lh..brkesan...

    BalasPadam
  13. kulit muke sy mgalmi pigmentasi terok jgkla d bhgian pipi...mcm2 da gune p xde kesan pon...agk2 mne yg sesuai nan sy ek...

    BalasPadam
  14. Kalau jeragat teruk, cuba gunakan krim lumiglow, cara die sapukan kat leher n muka nipis tapi rata.

    BalasPadam
  15. krim lumiglow tu tmsk jenis sunblock ke?..ada kt farmasi? emm klu nk guna sunblock,jenama apa yg sesuai?

    BalasPadam
  16. Krim lumiglow bukan sunblock, dia krim spu untuk jeragat dan sume jenis masalah kulit, xde kat farmasi. Jenama sunblock plak ikut jenis kulit, kalau kulit berminyak jangan guna krim yg banyak minyak jenama NV yg jns krim blh guuna, kalau kulit normal atau kering blh guna yang jenis cair jenama NV pun OK..

    BalasPadam
  17. mcmcna ni timbul pigmen d pipi sblah myblah..pa bedak yang sesuai or x perlu guna bedak?

    BalasPadam
  18. Kalau xnak guna bedak, gunalah sunblock. Lebih elok, blh halang cahaya matahri msk kdlm kulit..nak lagi elok watlah rawatan dg cream lumiglow ke, atau produk lain yang sesuai dg kulit tu...penjagaan hari2 yg penting, sunblock jgn lupa pakai..

    BalasPadam
  19. kt mn nk dptkn cream lumiglow tu...n bape harganya..

    BalasPadam
  20. Bolah dapatkan krim lumiglow dg saya sms 012-3950371 harga rm155 siap postage.

    BalasPadam
  21. As salam, Terima kasih di atas petua2 yang diberikan. Semua petua yang dicampurkan limau, bolehkah diguna selalu? Maksud saya berapa kali seminggu boleh dibuat?

    Contohnya:
    Cara 1. Campurkan satu sudu besar/sdm air limau nipis, campurkan dengan sedikit susu tepung, sapukan kemuka biarkan sampai kering lalu dibasuh macam biasa. Ianya baik untuk menghilangkan parut jerawat, jeragat dan kulit muka kusam.

    BalasPadam
  22. Boleh guna limau kasturi, n blh sapu kat muka 2 atau 3 kali seminggu.

    BalasPadam
  23. macam mana hilangkan kulit muka kusm???

    BalasPadam
  24. Salam,kalau nk buat tempahan lumiglow luar malaysia berapakah harganya,saya tinggal dSingapura,apabila kita gunakan krim trsebut bole tak kita gunakan sunblok?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wassalam, kalau order dari luar Malaysia harga tetap sama, hanya kos penghantaran je yg mahal sikit. Lumiglow rm160, pos ke Singapore dg EMS dlm 5 hari sampai rm60. Kalau nak bayar dg credit card pn blh...email watigerry@gmail.com utk details..

      Padam