Nufnang

Pengikut

Selasa, 14 Februari 2012

Kesan sampingan ubat-ubatan.


Siapa yang cakap makan ubat tiada kesan sampingannya? Setiap jenis ubat baik yang dibeli secara bebas mahupun yang mendapat preskripsi daripada doktor memang ada kesan sampingannya yang tersendiri. Kecuali yang benar-benar dibuat daripada bahan tradisional dan semula jadi. Walaupun kebanyakannya kesannya adalah minor atau kecil, tetapi ada juga yang boleh menyebabkan rasa lain macam dan ada yang menyebabkan kesan sampingan serius bahkan terkadang pelik!
Kesan sampingan ubat yang paling biasa dijumpai adalah berkaitan dengan sistem pencernaan, terutama rasa mual dan senak perut. Atau rasa berdebar-debar yang melampau, lemah badan dan sendi. Untuk ubat sapuan pula ada yang menyebabkan iritasi kulit.
Dibawah ini pula beberapa kesan sampingan ubat yang "pelik" :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Petua mengatasi senggugut dan terlambat datang bulan


Ramai gak yang bertanya dengan saya macam mana caranya nak mengatasi masalah terlambat haid atau datang bulan atau period. Ada yang period setiap bulan , tapi seksa dengan  senggugut pulak.
Jangan risau, saya ada jalan penyelesaiannya, petua ni memang elok. Percaya tak, semenjak dari zaman anak dara sampailah anak dah bujang skang ni, alhamdulillah belum pernah saya megalami senggugut ataupun sakit melampau semasa period. Dan dah ramai kawan-kawan yang saya bagi petua ni untuk mengatasi masalah diaorang...Harap-harap bolehlah dijadikan panduan. InsyaAllah...
Ubat untuk mengatasi masalah terlambat datang bulan atau period :
Bahan-bahannya :
  • 1 biji limau nipis (limau nipis je, yang lain tak boleh).
  • 2 buku ubi kunyit sebesar ibu jari ( ditumbuk lumat).
  • Sedikit kapur sirih.
  • Sedikit garam (secubit sahaja).
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Selasa, 7 Februari 2012

Progen untuk kulit cerah berseri, minda cergas dan otak cerdas.




Selepas saya mencuba sendiri Progen ni , barulah berani nak promo kat sini. Hehe..sambilan.
Produk ni memang berkesan, badan rasa segar, takcepat letih, kulit nampak lebih berseri selepas mengamalkan selama lebih 2 bulan.

Adakah anda rasa kurang ceria ,muka kusam,letih,otak kurang cerdas wajah nampak  lebih tua dari usia ? Mungkin juga kadang-kadang anda sukar melelapkan mata selepas seharian bekerja. Keadaan ini disebabkan faktor pemakanan,tekanan kerja serta tidak cukup rehat.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...