Nufnang

Pengikut

Ahad, 15 Julai 2012

Teknik Bertengkar atau mengawal rasa marah Yang Betul

Ada ke bertengkar dan marah pun perlukan teknik?
Hah..jangan tak tahu semua benda perlu ada teknik.
Ni teknik bertengkar yang betul yang boleh korang amalkan masa bertengkar tu. Bukanlah akak ni nak mengajar korang bertengkar plak. Tapi kalau sesekali atau suatu hari tekehel tu ikut panduan ni...
  • Tuliskan ketidak puasan hati kedalam kertas, kira macam tulis surat gitu. Mungkin masa tu rasa marah anda sangat membuak-buak sehingga tak mampu lagi ditahan, bila berbincang terus nanti akan lebih parah jawabnya.. Tulis semuanya sehingga yang terbuku keluar melalui tulisan tersebut lalu berikanlah pada pasangan atau kepada sesiapa yang anda marahkan. Jangan pulak tulis kat wall FB habis satu dunia tahu masalah korang...
  • Hindari pertengkaran ditempat tidur. Kerana ini akan menimbulkan kenangan yang tak baik buat korang. Nanti bila dah baik, nak bermesra-mesrapun terbantut sebab ingatkan pertengkaran yang korang pernah buat kat katil tu...tak baik...
  • Tunjukkan bahawa anda juga memerhatikannya. Jangan beranggapan bahawa pasangan anda mahukan hubungan seksual seperti anda, bila seks merupakan satu bentuk kemaafan dari anda tanyakanlah pada pasangan apakah dirinya bersedia seperti anda...atau carilah cara lain sebangai ungkapan anda berdua telah berbaik.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Beberapa Kebiasaan Buruk Yang Menjejaskan Kecantikan


Sudah lumrahnya sebagai wanita kita akan melakukan banyak hal untuk menjaga kecantikan tubuh badan secara keseluruhan. Luar dan dalam.Tidak terlalu ssukar jika anda inginkan penampilan yang cantik, kemas dan mempesona.

Ingat, jelita bukan diukur dari wajah yang sempurna bak super model. Tapi ianya bergantung dari cara individu itu sendiri menghargai apa yang ada pada dirinya dan tidak menyia-nyiakan anugerah yang diberi walau macam manapun bentuk wajah dan tubuh kita.

Perkara yang sering menjadi kebiasaan buruk ialah :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...