Nufnang

Pengikut

Selasa, 27 November 2012

Cantik Itu Abstrak

Pernahkan anda melihat lelaki kacak berpasangan dengan wanita sederhana, atau wanita cantik yang berpasangan dengan lelaki yang biasa?
Inilah realiti hidup yang secara tak langsung membuktikan yang sebenarnya cantik itu abstrak. Setiap manusia ada kelebihan dan kekurangannya sendiri.

Hanya pasangan yang tahu menilai keindahan yang dimiliki pasangannya. Kadangkala mata kita mengatakan wanita itu tidak cantik, tetapi suaminya melihaat isterinya sangat cantik dimatanya begitu juga sebaliknya. Walau bagaimanapun, kecantikan wajah hanyalah bersifat sementara, sebaliknya kecantikan yang hakiki ialah keindahan budi pekerti dan akhlak yang mulia seorang wanita.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ahad, 25 November 2012

Something that I want to do




·          Say “I LOVE YOU” and mean it everyday.
·         Be In love everyday .
·         Kiss in the rain ,     
·         Do something I should regret but  don't regret it ,         
·         Fall in love again and not had the  heartbroken ,          
·         Love someone I shouldn’t have ,
·         Speak more than five language fluently ,          
·         Sing loudly in the car and don’t stop event realizing someone was looking           ,
·         Write books for a large publication ,      
·         Hold someone while they were sad,       
·         Having flashback ,  
·         Break someone's heart ,    
·         Ridden a horse ,  
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Petua Awet Muda

Kengkawan semua tentu sedia maklum akan khasiat herba tradisional seperti cekur/kencur, kunyit, mengkudu, dan banyak lagi tumbuhan dalam kategori herba yang boleh digunakan untuk keperluan kesihatan diri. Dan boleh pula ditanam sendiri dipekarangan rumah kalau rajin dan ada masa serta ada kawasan tempat menanam...

Cekur misalnya telah digunakan secara meluas di negara Jiran kita Indonesia sebagai herba yang boleh mengubati sakit perut, muntah, sakit gigi sakit kepala, batuk, demam, keracunan makanan, kejang otot, menghangatkan badan, rempah masakan dan juga sebagai ibu segala ubat awet muda, dan untuk kecantikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jumaat, 23 November 2012

Kenapa Felina Inchloss terlalu hebat?

Saya nak kongsikan satu krim baekk ni...
Felina Inchloss memang berkesan, sekali guna dah nampak kesan.
Baru 3 hari guna dah kurang 1,5 inci..wooo banyak tu...!!
Dah lama saya carik krim yang macam ni, tak panas, bau wangi jerk, pastu masa sapu krim tu x melekit.
Saya ni malas skt nak sapu2 kat badan kalau krim tu melekit, tapi felina ni memang best lah...!!


Ok since ramai yg pelik kenapa INCHLOSS lotion sangat2 mendapat sambutan hangat..
1)Lotion ni sangat wangi dan xterlalu panas,dia dingin dan mesra pengguna.

2) Hanya sekali sapuan anda bole lihat perbezaan inch anda(pastikan ukur sebelum guna ya....).

3)Inchloss diformulasi dari bahan2 semulajadi yg selamat utk wanita hamil,menyusu atau gastrik..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Selasa, 20 November 2012

Susuk Masih Digunakan Wanita Moden?

Antara cantik moden, cantik tradisi, atau cantik alternatif..Mana satu menjadi pilihan wanita moden sekarang ni..?

Jom...sama-sama kita intai-intai...
Mungkin ramai yang masih ingat dialog dalam cerita dongeng Snow White and the Seven Dwarf. :
" Mirror, mirror on the wall, who is the pretiest woman in the world?"
Ceira dongeng tersebut mengingatkan kita betapa kecantikan amat bernilai dalam diri seorang wanita.
Kecantikan membuatkan kita lupa, kecantikan membuatkan kita alpa, dan sanggup melakukan apa sahaja demi mendapatkannya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ahad, 18 November 2012

Isteri Dikerat Empat

Seorang kontraktor berusia 37 tahun membunuh isterinya menggunakan parang dan mengerat tubuhnya kepada empat bahagian.
Semata-mata disebabkan marah dengan komen mangsa mengenai prestasinya yang kurang baik diranjang.

Kejadian ini berlaku di Kaherah, Mesir. Lelaki itu mendakwa isterinya memperlekehkan kehebatannya diranjang dan mengejek kedudukan kewangannya. Mangsa juga didakwa membandingkan beliau dengan bekas suami wanita itu yang didakwa lebih hebat diranjang.



Disebabkan tidak tahan oleh hinaan tersebut, dalam keadaan marah lelaki itu membunuh isterinya lalu mengeratnya menjadi empat bahagian dengan parang yang selalu digunakannya untuk memotong daging. Dia juga bukan sahaja mengerat mayat isterinya kepada empat bahagian, tetapi juga memotong lidah wanita malang itu.

Hasil siasatan polis akhirnya mendedahkan bahawa hubungan mereka suami isteri memang tak berapa baik dan selalu bergaduh, selalu bermusuh.
Imam akhirnya ditangkap, dia menangis dan mengaku membunuh dan mengerat isterinya kerana berani mempersoalkan kejantanannya.

Dia mengaku tidak menyesal membunuh isterinya itu.

Nauzubillah.....

Sumber : Berita Harian
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penagih Dadah Khayal Kelar Anak 11 Bulan.

Seorang bapa yang dipercayai khayal disebabkan dadah, telah mengelar bayinya yang baru berumur 11 bulan 20 hari di sebuah rumah di FELDA Panching Selatan, Kuantan.
Bayi yang bernama Nur Amirah dikelar lehernya menggunakan senjata tajam dalam bilik tidur tanpa disedari oleh ibunya Suzie Jarip 26, dan neneknya Noriyah Wan Yaacob 48 yang juga ibu kepada suspek.

Wan Noriyah berkata, beliau sedang berbaring diruang tamu rumah, manakala suspek dibilik bersama seorang lagi anak mereka, Muhammad Al Amin yang berusia dua tahun, terkejut mendengar jeritan menantunya Suzie.

Sebelum kejadian tersebut berlaku, Suzie keluar bilik sekejap untuk mengambil air di dapur, tetapi apabila

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...